سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های حذف پسورد مک بوک

روش های حذف پسورد در مک بوک

مک بوک ها به دلیل داشتن ساختار متفاوت نسبت به سایر برند های لپ تاپ، از امکانات ویژه تری برخوردار هستند. یکی از مهمترین ویژگی های مک بوک ، امنیت فراوان ان در مقابل عوامل مخرب تهدید کننده می باشد. البته نمی توان گفت مک بوک ها از همه نظر امنیت کامل داشته و هرگز مورد حمله عوامل مخرب قرار نمی گیرند. 
نوع استفاده و احتیاط کاربر می تواند نقش به سزایی در حفظ و افزایش امنیت سیستم داشته باشد.امروزه تمامی موبایل های هوشمند و رایانه ها، ویژگی تنظیم پسورد را دارا می باشند. کاربران مک بوک نیز می توانند برای امنیت اولیه، کلمه ی عبوری در جهت وارد شدن به سیستم، برای مک بوک خود، تنظیم نمایند.
یکی از مشکلاتی که گه گاهی کاربران با ان مواجه می شوند، فراموشی رمز عبور است. شرکت های تولید کننده تنظیماتی در نظر گرفته اند که با اعمال ان ها می توان رمز عبور جدید را جایگزین مورد سابق کرد. شرکت اپل نیز در مک بوک های خود، برای امنیت بیشتر حساب، قابلیت رمز عبور را برای کاربران در نظر گرفته است.
در ادامه ی این مقاله روش هایی برای حذف رمز عبور مک بوک بیان شده است.درصورتی که یکی از کاربران مک بوک بوده و پسورد سیستم خود را فراموش کرده اید، مطالعه ی این مطلب برای شما مناسب می باشد.

حذف پسورد مک بوک به کمک hint

بسیاری از لپ تاپ ها برای دسترسی اسان تر کاربران به رمز عبور خود، قابلیت افزودن hint را در محصولات خود فراهم کرده اند. Hint به معنای یاداوری می باشد و با توجه به معنی واقع شده، این ویژگی می تواند کمک کند کاربرانی که کلمه ی عبور خود را فراموش کرده اند، دوباره ان را به یاد اورند.
اگر شما پسورد مک بوک خود را فراموش کرده باشید، می توانید به کمک کلمه ی یاداوری که از پیش تعیین شده است، دوباره به پسورد خود دسترسی یابید. شما می توانید کلمه ی hint را هر چیزی انتخاب کنید که به یاداوری رمز عبور شما کمک می کند.
اگر رمز عبور مک بوک خود را فراموش کنید، پس از وارد کردن سه باره ی پسورد اشتباه، کلمه ای که به عنوان hint تنظیم کرده اید برای شما به نمایش در می اید. پس از مشاهده ی hint  سیستم خود به احتمال رمز عبور را به یاد می اورید.برای دسترسی به رمز عبور خود از طریق روش hint باید مراحل زیر را طی کنید:
1)پس از ورود به قسمت تنظیمات دستگاه، به بخش users & groups  وارد شوید. 
2)در مرحله ی دوم پس از وارد شدن پنجره ی مربوطه، کلمه ی lock را در پایین صفحه پیدا کرده و ان را انتخاب کنید.
3)سپس باید سه بار پشت سر هم، دکمه ی Return را فشار دهید. با هر دفعه فشردن این دکمه، لرزش کمی را توسط سیستم حس می کنید که پس از ان، پنجره ای باز می شود.
4)در این صفحه دو کادر وجود دارد که کنار یکی نوشته شده است username و دیگری مربوط به پسورد می باشد.کلمه ی hint نیز زیر این دو کادر قابل مشاهده است که به کمک ان می توانید پسورد خود را بازیابی کنید.
نکته ی مهمی که در این مورد وجود دارد، این است که شما برای مک بوک خود کلمه ی hint انتخاب کرده باشید یا خیر. گاهی اوقات کاربران پس از وارد شدن به تنظیمات مربوطه، هیچ گزینه ای با عنوان hint پبدا نمی کنند. در این شرایط به احتمال کاربر هنگام تعیین پسورد مک بوک خود، هیچ عبارتی برای یاداوری رمز عبور خود مشخص نکرده است.
بهتر است هنگام تنظیم پسورد مک بوک خود، عبارتی که یاداور پسورد دستگاه است را برای بخش hint  انتخاب کنید تا در زمان فراموشی کلمه ی عبور خود، به کمک کلمه ی یاداوری، به ان دسترسی یابید. این مورد مهم ترین گام برای به یاد داشتن رمز عبور مک بوک می باشد و از سوی کارشناسان بسیار توصیه می شود.

برداشتن رمز عبور مک بوک به کمک روش recovery mode

چنانچه پسورد مک بوک خود را به صورت کامل فراموش کرده اید، این راه حل برای شما مناسب می باشد. Recovery mode قابلیتی بوده که دستگاه برای کاربران طراحی کرده تا هنگام فراموشی رمز عبور، از طریق ان بتوانند پسوردی جدید انتخاب کرده و ان را جایگزین عبارت امنیتی سابق کنند. مراحل حذف پسورد از طریق recovery mode در ادامه ی مطلب شرح داده شده است.
1)برای حذف پسورد مک بوک خود از روش recovery mode  باید یک بار مک بوک را خاموش و روشن کنید.
2)پس از روشن شدن دستگاه، دکمه های command + R  را همزمان بفشارید. پس از ظاهر شدن خطوط سفید دکمه های مورد نظر را رها کرده و کمی منتظر بمانید.
3)حال در پنجره ی باز شده در قسمت utilities  بر روی Terminal  کلیک کنید.
4) سپس صفحه ای باز شده که داخل کادر ان، باید عبارت resetpassword  را بدون گذاشتن فاصله وارد کرده و سپس دکمه ی return  را فشار دهید.
5)در این مرحله پنجره ی مربوط به پسورد باز شده که در ان می توانید رمز عبور جدید خود را وارد نمایید و سپس گزینه ی confirm را انتخاب کنید.
6)در صفحه ی بعدی، رمز عبور جدید خود را برای اطمینان بیشتر دوباره وارد نمایید. پس از فراموش نکنید که با کلیک کردن بر روی عبارت save پسورد جدید خود را ذخیره کنید.
7)در اخر گزینه ی Admin account  را انتخاب کرده تا پسورد جدید به درستی در سیستم شما ذخیره شود.

نمایندگی تعمیرات مک بوک در کرج

برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر درمورد رمز عبور مک بوک و روش های بازیابی ان، و همچنین مشورت با کارشناسان حرفه ای در این حوزه، می توانید با نمایندگی تعمیرات مک بوک در کرج، از طریق راه های ارتباطی موجود تماس برقرار کنید.
رفع تمامی خرابی های سخت افزاری از جمله تعمیر و تعویض هارد، کیبورد، ال سی دی، کارت گرافیک و... در نمایندگی مک بوک کرج، به بهترین روش های ممکن صورت گرفته و برای تامین رفاه شما کاربران مک بوک در کرج، ارائه می شود.
همچنین تمامی امور نرم افزاری از جمله نصب سیستم عامل و برنامه های تخصصی و عمومی، نصب انتی ویروس و ویروس کشی سیستم، رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ و رفع دیگر اختلالات رایج و نادر نرم افزاری، توسط کارشناسان خبره ی نمایندگی اپل کرج انجام می شود