سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعمیر اسپیکر مک بوک در نمایندگی اپل کرج

نقش اسپیکر در لپ تاپ

اسپیکر از جمله بخش های مهم و ضروری سخت افزاری سیستم صوتی لپ تاپ می باشد. این قطعه وظیفه ی پخش فایل های صوتی را بر عهده دارد. به طور کلی، کار سیستم صوتی لپ تاپ این است که بخش های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری مربوطه ی آن، اطلاعات مربوط به فایل های صوتی را دریافت کرده و آن را به صدا تبدیل کنند. 
سپس اسپیکر ها بر اساس دستور های نرم افزاری، صدای مورد نظر را پخش می کنند. بدین ترتیب سیستم صوتی لپ تاپ کمک می کند که صدا و موسیقی های مورد نظر پخش شوند. در مک بوک های اپل نیز شیوه ی پخش فایل های صوتی به همین صورت است. با بررسی بخش های صوتی لپ تاپ و آشنایی با عملکرد آن ها، می توان فهمید که اسپیکر نقش پررنگی در لپ تاپ دارد. 
اگر سیستم فاقد اسپیکر باشد، دیگر نمی توان هیچ گونه صدایی از آن پخش کرد. در این حالت اگر بخواهید یک ویدیو و یا فایل صوتی از سیستم خود پخش کنید، صدایی از لپ تاپ منتشر نمی شود. این موضوع برای افرادی که به تماشای فیلم و سریال و یا پخش موسیقی از لپ تاپ علاقه مند هستند بسیار آزاردهنده است. 
تعمیر اسپیکر لپ تاپ معمولا از جمله مشکلاتی بوده که از عهده ی کاربران معمولی خارج می باشد. به طور کلی، تعمیرات امور سخت افزاری لپ تاپ امور حساسی بوده که اگر هنگام انجام آن ها اشتباهی صورت گیرد، امکان ایجاد خرابی های شدید و غیر قابل جبران در قسمت های مختلف سخت افزاری وجود دارد. بهترین کار این است که با در نظر گرفتن روش هایی برای مراقبت از اسپیکر و سایر اجزای سخت افزاری مک بوک، از بروز آن ها پیشگیری کنید. 
البته اگر خرابی اسپیکر جزئی باشند، می توان آن ها را تعمیر کرد. در صورت بروز خطرات جدی تر، تعمیر اسپیکر مک بوک غیرممکن بوده و تنها راه رفع مشکل، تعویض اسپیکر با نمونه ی مشابه است. تعویض اسپیکر نیز هزینه های زیادی برای کاربر ایجاد می کند. به همین ترتیب است که کارشناسان به صرفه ترین کار را پیشگیری از خرابی و افزایش طول عمر اسپیکر و دیگر قطعات سخت افزاری دانسته اند. 

علل خرابی اسپیکر مک بوک

برای اینکه بتوانید به درستی از خرابی و از کار افتادگی اسپیکر مک بوک خود پیشگیری کنید، ابتدا باید اطلاعات کافی را در مورد این بخش از سیستم خود داشته باشید. در بخش قبلی، نقش و عملکرد و نوع کارایی اسپیکر برای شما شرح داده شد. در این قسمت، عواملی که به خرابی اسپیکر می انجامند را نام برده و در مورد هر کدام توضیحی کوتاه شرح کرده ایم تا با آشنایی با آن ها، این عوامل را از مک بوک خود دور نگه دارید. 
یکی از موضوعاتی که باعث می شود اسپیکر لپ تاپ شما خراب شود، آبخوردگی و نفوذ مایعات است. لپ تاپ یک دستگاه دیجیتال بوده و با برق کار می کند. اگر مایعات به بخش های سخت افزاری آن وارد شود، اتفاق وحشتناکی برای این دستگاه رخ می دهد. رطوبت می تواند تمام اجزای فیزیکی لپ تاپ را خراب کند و از کار افتادگی قطعاتی همچون پردازنده ها، مادربرد و... را باعث شود. 
در صورت آبخوردگی مک بوک، امکان سرایت رطوبت به اسپیکر ها و در نتیجه خرابی آن ها نیز می باشد. پس تا جای ممکن، مک بوک خود را از جاهای مرطوب دور کنید. دیگر مشکلی که می تواند اسپیکر مک بوک را دچار خرابی های جدی کند، وارد شدن فشار زیاد و یا ضربه های سنگین است. اگر پس از ضربه خوردن اسپیکر، این قطعه بشکند، تعمیرات آن بسیار سخت می شود، مگر یک شکستگی جزئی باشد. اما اگر میزان خرابی شدید باشد، دیگر نمی توان آن را با تعمیر برطرف کرد. در چنین شرایطی بهتر است اسپیکر های مک بوک تعویض شوند. 
گرما، نوسانات برق، آلودگی قسمت های سخت افزاری و... از دیگر مواردی هستند که می توانند اسپیکر مک بوک شما را خراب کنند. همانطور که بیان شد، خرابی اسپیکر در برخی موارد می تواند برای کاربران بسیار دردسر ساز شود. توصیه ی فراوان کارشناسان به نگهداری صحیح و استفاده ی درست از اسپیکر های مک بوک نیز به همین علت است. در ادامه ی این مطلب، همراه با تکنسین های تعمیرات لپ تاپ اپل در کرج راهکار هایی برای پیشگیری از خرابی مک بوک بیان شده است. 

راهکار های پیشگیری از خرابی اسپیکر

برای جلوگیری از خرابی و کاهش طول عمر اسپیکر لپ تاپ، کارشناسان توصیه دارند آن را از مکان های خطر آفرین همچون محیط های مرطوب، آلوده و... دور کنید. این عوامل در طولانی مدت می توانند تاثیر مخربی بر روی اسپیکر و سایر بخش های سخت افزاری داشته باشند. همچنین استفاده از محافظ برق، یک راهکار موثر برای جلوگیری از ایجاد خطرات ناشی از نوسانات ولتاژی می باشد. 
یکی از راهکار هایی که انجام آن برای پیشگیری از خرابی و ضعیف شدن اسپیکر و سایر قطعات مک بوک کار ساز است، سرویس مرتب سیستم می باشد. آلودگی های محیط به همراه گرد و خاک موجود در هوا از طریق درز های ریز لپ تاپ وارد بخش های سخت افزاری می شوند. اگر به موقع این آلودگی ها را تمیز نکنید، این آشغال ها در بخش های سخت افزاری انباشته می شوند. 
این موضوع در طولانی مدت می تواند خرابی بسیاری از بخش های داخلی مک بوک از جمله اسپیکر را باعث شود. برای پیشگیری از بروز این اتفاق و عوارض جدی آن، کافی ست هر چند ماه یک بار مک بوک خود را در جهت تمیز کردن قسمت سخت افزاری، به نمایندگی اپل در کرج بسپارید. کارشناسان حرفه ای نمایندگی تعمیرات مک بوک در کرج، می توانند با استفاده از ابزار آلات تخصصی به بهترین شیوه ی ممکن بخش های سخت افزاری مک بوک شما را سرویس و پاکسازی نمایند. 

علائم خرابی اسپیکر مک بوک

پخش نشدن صدا، همیشه از اختلالاتی بوده که اکثرا در صورت خرابی اسپیکر پدید می آید. اگر با مشکل پخش نشدن صدا در مک بوک خود مواجه شدید، پیش از انجام هر کاری تنظیمات نرم افزاری مربوط به صدا را چک کنید. گاهی اوقات عدم پخش صدا به علت بهم خوردن بخش های نرم افزاری مربوط به صدا یا خرابی برنامه ی صدا صورت می گیرد. 
می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بخش نرم افزاری و تنظیمات صدای سیستم خود، از کارشناسان نمایندگی لپ تاپ اپل در کرج مشورت بگیرید. گاهی اوقات نیز عدم پخش صدا به علت مشکلات سخت افزاری است که محتمل ترین آن ها خرابی و از کار افتادگی اسپیکر می باشد. 
دیگر احتمال سخت افزاری در صورت پخش نشدن صدا، خرابی کارت صدا است. برای تشخیص دقیق، دستگاه باید توسط یک متخصص کاربلد بررسی شود. گاهی اوقات کاربران با اختلالاتی همچون پخش صداهای عجیب و یا خش خش کردن اسپیکر هنگام پخش فایل های صوتی مواجه هستند. 
در اکثر این موارد، چنین اختلالاتی به دلیل ضربه خوردن اسپیکر و آسیب دیدگی بخش های حساس ان، ایجاد می شود. گاهی نیز جسمی خروجی در داخل اسپیکرها گیر کرده و به همین علت صداهای غیر طبیعی از آن شنیده می شود. این مشکل بسیار آزاردهنده بوده و در صورت عدم رسیدگی کاربر، به خرابی های شدید و غیرقابل جبرانی تبدیل خواهد شد. 
پیشنهاد می کنیم در این شرایط برای پیشگیری از بروز اتفاقات خطرناک تر، فورا مک بوک خود را به مراکز تعمیرات مک بوک بسپارید. اگر سریع برای رفع اختلالات سخت افزاری مک بوک خود اقدام کنید، امید بیشتری برای تعمیر شدن آن وجود خواهد داشت. در غیر این صورت، آسیب دیدگی اسپیکر مک بوک افزایش یافته و تنها با تعویض اسپیکر ها رفع می شود.