سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رایج ترین علل خرابی فن لپ تاپ اپل

 

بررسی علل اصلی خرابی فن در نمایندگی تعمیرات مک بوک کرج

اهمیت فن مک بوک 

در اکثر دستگاه های دیجیتالی، برای کاهش گرمای تولید شده از سوی قطعات داخلی، پروانه ی خنک کننده در نظر گرفته شده است.فن های داخل لپ تاپ وظیفه دارند محیط را در جهت عملکرد صحیح قسمت های مختلف خنک تر سازند. چراکه گرما می تواند اسیب فراوانی به قطعات سخت افزاری وارد کند.
سیستم های کامپیوتر، از فن های بزرگتری در جهت تهویه هوا و کاهش حرارت برخوردار هستند. علاوه بر ان، فضای بزرگتر کیس کامپیوتر، باعث می شود قطعات در جهت عملکرد خود، بدون هیچ فشاری به انجام امو مورد نظر سیستم ادامه دهند. به همین علت معمولا، کامپیوتر ها کمتر دچار مشکلاتی از قبیل افزایش دما و عواقب مخرب پس از ان می شوند.
همانطور که می دانید، بدنه ی لپ تاپ  علاوه بر ظرافت زیاد، بسیار باریک می باشد. در واقع هرچه تکنولوژی پیشرفت کرده و علم در زمینه های مختلف جلوتر می رود، لپ تاپ ها در جهت استفاده ی راحت تر کاربران، کوچک تر و باریک تر می شوند. از این رو قطعات داخل ان خیلی فشرده در کنار هم چیده شده اند.
هنگامی که قسمت های سخت افزاری به هم نزدیک باشند، هوای میان انها کاهش یافته و در نتیجه تهویه هوا به درستی صورت نمی گیرد. در این میان اگر قطعاتی چون پردازنده ها، گرمای زیادی از خود انتشار دهند، این حرارت به تمامی قسمت ها سرایت می یابد و در نتیجه، لپ تاپ داغ می کند.
برای پیشگیری از این مشکل، فن های کوچکی داخل بدنه ی لپ تاپ جای داده شده است. اما این سیستم های خنک کننده، در مواقعی که افزایش دما تشدید می یابد، جوابگو نخواهند بود. هنگام انجام پردازش های سنگین، گرمای تولید شده از سوی قطعات داخلی، بیشتر است و به همین ترتیب، کار برای فن های درون لپ تاپ سخت تر می شود.
ممکن است پس از عملکرد طولانی و تکرار چندین باره ی این وضعیت، اسیب های کوچکی به فن وارد شود، که در صورت عدم ترمیم و تکرار مجدد، شدید تر خواهد شد.در ادامه ی مطلب، علل خرابی فن لپ تاپ و نکاتی درمورد پیشگیری از ان، بیان شده است.

خرابی فن مک بوک

مک بوک ها دسته ای از لپ تاپ ها هستند که از قدرت بالایی نسبت به سایر برند ها برخوردار می باشند. گرچه مک بوک از سخت افزار پیشزرفته و قدرتمند و نرم افزاری فوق العاده بهره مند است، اما امکان اسیب دیدگی و خرابی قطعات ان در شرایط مختلف وجود دارد.
در واقع نوع استفاده ی کاربر تاثیر زیادی در حفظ عملکرد صحیح مک بوک دارد.به همین جهت بهتر است، با فراگیری اموزش های موجود در این زمینه، اگاهی مورد نیاز را برای استفاده ی درست از مک بوک خود کسب نمایید. یکی از نکاتی که درمورد حفظ عملکرد سالم و افزایش طول عمر مک بوک بسیار قابل توجه است، جلوگیری از خرابی و اسیب دیدگی فن های داخلی می باشد. 
از انجایی که فن های داخل لپ تاپ، از فضای کمی برای عمل به وظیفه ی خود برخوردار بوده و جنس پره های چرخنده از نوعی پلاستیک می باشد، احتمال اسیب دیدگی ان پس از گذشت مدت زمانی، از عملکرد لپ تاپ، افزایش می یابد. بنابراین توصیه می شود، برای جلوگیری از خرابی های جدی و اسیب های غیرابل جبران، اعمال مراقبت های لازم در این زمینه را در نظر بگیرید.
همانطور که می دانید، گرما از جمله عوامل مخربی بوده که می تواند اسیب فراوانی به قطعات الکترونیکی وارد اورد.فن های داخل مک بوک تا حد توان خود با گرما مقابله کرده و به تهویه ی هوای داخل سیستم می پردازند. به همین ترتیب فن های خنک کننده، از عملکرد و اهمیت فراوانی برخوردار هستند. 
با توجه به این موضوع می توانید با اگاهی از علل خرابی فن و راه های مقابله با ان، به میزان قابل توجهی از خرابی فن های داخلی مک بوک خود و عواقب مخرب پس از ان پیشگیری نمایید.

علل خرابی فن مک بوک در نمایندگی کرج

فن از جمله قطعاتی بوده که عملکرد صحیح ان، برای سالم ماندن دیگر قسمت ها ضروری می باشد. به همین جهت کاربر می تواند با در نظر گرفتن مراقبت های مربوطه، از خرابی فن مک بوک خود جلوگیری نماید. پره های فن جنس پلاستیکی داشته و به همین دلیل ممکن است در صورت اصابت ضربه و وارد شدن فشار زیاد، دچار شکستگی شوند.
البته این مورد از اسیب دیدگی فن نادر است و تنها در شرایطی رخ می دهد که ضربه های سنگین به مک بوک وارد شود. مثلا اگر مک بوک از ارتفاع زیاد سقوط کند، با توجه به شکستگی قطعات بیرونی و داخلی، امکان شکستگی پروانه فن نیز وجود دارد.
ابخوردگی از جمله اسیب هایی بوده که علاوه بر فن، می تواند عملکرد بسیاری از قطعات  همچون ال سی دی، کیبورد، کارت گرافیک و... را مختل نماید. برای جلوگیری از وقوع این دست اسیب ها، همواره لپ تاپ را در محلی مناسب و به دور از عوامل مخرب بیرونی نگهداری نمایید.
با توجه به عملکرد فن، امکان تجمع گرد و خاک و الودگی در بین پره های ان زیاد است. پروانه ی فن هوا را جا به جا می کند و از این رو، گردو خاکی که در هوای وارد شده به فضای داخلی لپ تاپ موجود است، وارد فن شده و در میان پره های ان انباشته می شود.
در صورت عدم پاکسازی مرتب این الودگی ها زیاد شده تا جایی که عملکرد فن را مختل می سازد. به همین دلیل است که کارشناسان تعمیرات لپ تاپ اپل در کرج توصیه می کنند مک بوک خود را مرتبا در جهت سرویس فن و دیگر قطعات، به مراکز معتبر در این حوزه بسپارید.
نمایندگی اپل کرج از جمله مراکزی بوده که می تواند سرویس دستگاه های مک بوک را با بهترین شیوه ممکن به انجام رساند. موثر ترین راهکار موجود  در حال حاضر برای جلوگیری از خرابی و اسیب دیدگی فن و به دنبال ان، خرابی دیگر قطعات، استفاده از کول پد می باشد.
کول پد ها دستگاه هایی هستند که با توجه به دارا بودن یک یا چند فن خنک کننده ی قوی، می توانند تهویه ی هوای لپ تاپ را به خوبی اجرا سازند. با قرار دادن کول پد در زیر مک بوک خود، علاوه بر کاهش گرما، وارد شدن اشغال و الودگی به داخل مک بوک نیز به حداقل می رسد.

تعمیر و تعویض فن در نمایندگی مک بوک کرج

نمایندگی اپل در کرج، با استفاده از ابزار های پیشرفته و حضور کارشناسان حرفه ای، می تواند فن معیوب مک بوک شما را به بهترین شیوه ی ممکن در صورت امکان تعمیر کرده و یا به تعویض ان به قطعه ی اورجینال مشابه، اقدام نماید. تمامی خدمات موجود در این مرکز توسط کارشناسانی کاربلد انجام شده و تمامی مراحل عیب یابی و بررسی اولیه تا رفع مشکل و تست نهایی، با توجه به نوین ترین دستورکارهای موجود در دنیا صورت می گیرد.
شما می توانید برای تعمیر و تعویض قطعات سخت افزاری مک بوک خود، و رفع مشکلات مربوطه به نمایندگی مک بوک در کرج مراجعه نمایید. همچنین تمامی امور نرم افزاری از جمله نصب سیستم عامل، ویروس کشی و نصب انتی ویروس و... به بهترین نحو و در اسرع وقت، توسط نمایندگی تعمیرات لپ تاپ اپل در کرج انجام می شود.