سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی راهکارهای افزایش سرعت مک بوک در نمایندگی اپل کرج

روش های افزایش سرعت مک بوک (بخش دوم)

 

افزایش سرعت مک بوک

یکی از مشکلاتی که به وضوح در بسیاری از سیستم های لپ تاپ اعم از هر نوع و برند دیده می شود، کاهش سرعت است. کاهش سرعت سیستم می تواند تاثیر زیادی در عملکرد دستگاه و بخش های مختلف نرم افزاری و قطعات سخت افزاری آن داشته باشد.
همچنین این موضوع به دلیل اختلالاتی که ایجاد می کند، برای کاربر بسیار آزاردهنده است. به همین علت توصیه می شود با رعایت نکات توصیه شده از کاهش سرعت لپ تاپ خود پیشگیری نمایید.
سرعت کم لپ تاپ می تواند بسیاری از عملکردهای سیستم را مختل سازد. یکی از بزرگترین مشکلاتی که سرعت پایین لپ‌ تاپ ایجاد می‌کند، اختلال در روند اجرای برنامه های سیستم است.
ممکن است باز کردن یک برنامه به ویژه نرم افزارهای سنگین و پر حجم مدت زیاد طول بکشد. تا جایی که استفاده از آن برای کاربر سخت و غیر ممکن شود.
هنگ کردن مکرر لپ تاپ از جمله مشکلاتی است که کاربرانی که با اختلال کند شدن سیستم خود مواجه هستند گزارش می کنند. این موضوع بسیار آزار دهنده بوده و اجازه نمی دهد کاربر به راحتی به انجام امور مورد نظر با سیستم مشغول شود.
مک بوک ها نیز از آنجایی که نوعی که از لپ تاپ به شمار می‌روند، ممکن است در مواقعی با مشکل کند شدن سیستم مواجه شوند. البته باید بدانید مک بوک نسبت به سایر برندهای لپ تاپ از قدرت و توانایی بالایی در تمام زمینه های عملکرد سیستم برخوردار است.
اما با این حال باز هم امکان کند شدن سیستم های مک وجود دارد. در واقع نوع استفاده کاربر در تعیین میزان سرعت سیستم تاثیر زیادی دارد. به همین علت است که کارشناسان نمایندگی تعمیرات مک بوک در کرج توصیه می کنند از روش های اصولی برای کار با مک خود استفاده کنید.
در صورت کند شدن سیستم مک، شما می توانید با انجام راهکارهای موثر در رفع این مورد سرعت سیستم خود را دوباره افزایش دهید. تمامی اطلاعات لازم در مورد چگونگی پیشگیری از کند شدن لپ تاپ و نحوه افزایش سرعت آن در ادامه این مقاله بیان شده است.

به‌روزرسانی سیستم‌ عامل و درایورها

یکی از راهکارهایی که در افزایش سرعت و بهبود عملکرد سیستم تاثیر گذار است، به‌روزرسانی سیستم‌عامل و برنامه‌های مربوط به آن است. با این کار علاوه بر بهره مندی از جدیدترین امکانات در نظر گرفته شده از سوی شرکت اپل برای کاربران مک بوک، می توانید افزایش سرعت و کمک به عملکرد بهتر سیستم را شاهد باشید.
 هنگامی که عوامل تشکیل دهنده یک سیستم عامل قدیمی باشند، عناصر جدید همچون نسخه های جدیدتر برنامه ها و دیگر فایل ها نمی توانند با عوامل قدیمی ارتباط برقرار کنند. البته این مشکل در مورد سیستم های خیلی قدیمی صدق می کند. در لپ تاپ های امروزه امکان نصب بسیاری از برنامه‌های جدید بر روی سیستم عامل نسخه های پایین تر وجود دارد. اما هماهنگی این اجزا باعث کند شدن سرعت لپ تاپ می شود و مقداری زمان بر است.
به همین علت است که کارشناسان توصیه می کنند در صورت امکان، با ارائه هر نسخه جدید برنامه ها و سیستم عامل دستگاه خود را آپدیت کنید. چنانچه با کند شدن سرعت مک‌ بوک خود مواجه شوید، یکی از ساده‌ترین اقدامات در جهت بهبود سرعت آن به روز رسانی سیستم عامل و درایور های مربوطه است.
با این کار شما می توانید علاوه بر افزایش سرعت مک‌بوک مورد نظر، از امکانات ویژه و جدید در نظر گرفته شده در آخرین نسخه ارائه شده استفاده نمایید.

حذف نرم افزار های فوق سنگین

دیگر موردی که در کاهش سرعت مک بوک دخیل است، نصب نرم افزارهای سنگین می باشد. نرم افزارهای سنگین و پرحجم علاوه بر اینکه مقدار زیادی از حافظه را اشغال می کنند، تاثیر زیادی بر سرعت هماهنگی اجزای سیستم به ویژه حین اجرا یا به روزرسانی قائل می شوند.
موردی که پیش از نصب هر برنامه بر روی مک بوک خود باید به آن توجه کنید، این است که آیا سیستم مورد نظر از پس امکانات خواسته شده از سوی برنامه برمی‌آید یا خیر.
 اگر سیستم به خوبی پاسخگوی موارد مورد نیاز برنامه باشد، هیچ مشکلی در مورد نصب و اجرای آن وجود ندارد. اما اگر برنامه مورد نظر شما برای مک بوک سنگین محسوب شود، یعنی جوابگویی امکانات مورد نیاز برنامه نباشد، بهتر است از نصب آن پرهیز کنید.
چرا که نصب برنامه های سنگین بر روی سیستم علاوه بر اشغال فضای زیادی از هارد، می تواند عملکرد قسمت های مختلف نرم‌افزاری را مختل و کند نماید. علاوه بر ایجاد مشکلات فراوان مذکور، اجرای برنامه های سنگین نسبت به سیستم بسیار سخت و زمان بر است. 
اجرا و استفاده از این نرم افزارها باعث می‌شود دستگاه دچار افت سرعت و در نهایت مشکل فریز شدن شود. حتی در صورت اجرای صحیح نیز سرعت کم اجرا و کار با آن برای کاربر بسیار آزار دهنده می باشد. به همین ترتیب بهتر است از نصب برنامه های سنگین و حجیم بر روی مک بوک خود پرهیز نمایید.
پیش از نصب هر برنامه با توجه به مشخصات آن و در نظر گرفتن مقدار امکانات ارائه شونده از سوی کارت گرافیک، سی پی یو، هارد و دیگر قطعات سیستم خود از عدم بروز مشکل پس از نصب نرم‌افزار مورد نظر اطمینان حاصل فرمایید.
اگر مک بوک شما دچار افت مشکل افت سرعت شده است می توانید با حذف نرم افزارها و فایل های غیر ضروری و حجیم مشکل روی داده را تا حد زیادی رفع نمایید.

تعمیر انواع مک بوک در نمایندگی اپل کرج

نمایندگی مک بوک در کرج، مجموعه ای بزرگ با برخورداری از تجهیزات ویژه و مخصوص و دارا بودن کارشناسان ماهر در حوزه تعمیرات تخصصی مک بوک های اپل، می تواند خدمات مورد نظر کاربران را به بهترین نحوه ممکن آماده و ارائه سازد.
تمامی خدمات سخت افزاری از جمله تعمیر و تعویض قطعاتی نظیر کیبورد، کارت گرافیک، ال سی دی، فن و... در این مرکز به خوبی به انجام رسیده و در اسرع وقت عرضه می شود.
علاوه بر تعمیرات مربوطه در بخش سخت افزار، نمایندگی مک بوک کرج می‌تواند در قسمت های نرم‌ افزاری و دیگر امور مربوط به آن نیز خدمات مناسبی به کاربران ارائه دهد.
در این زمینه نصب سیستم عامل و برنامه های عمومی و تخصصی، رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ، ویروس کشی سیستم و نصب آنتی ویروس اورجینال و... توسط کارشناسان خبره نمایندگی لپ تاپ مک بوک در کرج انجام شده و در جهت رفاه کاربران ارائه می‌شود.
 شما می‌توانید برای رفع مشکلات ناشی از کند شدن مک بوک خود اعم از تعویض و ارتقای رم، ارتقای هارد، تعمیر و تعویض کارت گرافیک و... به نمایندگی مک بوک کرج مراجعه کرده تا ضمن دریافت خدمات مطلوب در زمینه مذکور و دیگر امور مربوطه، خدمات مورد نظر را با بهترین کیفیت موجود و در سریع ترین زمان ممکن دریافت نمایید.

 

 

منبع: بررسی راهکارهای افزایش سرعت مک بوک در نمایندگی اپل کرج